13/1/17

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ
 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ


ΔΕΥΤΕΡΑ        13/2    2ο ΕΤΟΣ
ΤΡΙΤΗ              14/2    3ο ΕΤΟΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ        15/2    1ο ΕΤΟΣ
ΠΕΜΠΤΗ         16/2    5ο ΕΤΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ   17/2    4ο ΕΤΟΣ

Οι εξετάσεις αρχίζουν στις 11 π.μ.

Η παρουσία όλων των σπουδαστών κατά την διάρκεια των εξετάσεων, είναι υποχρεωτική.

5/1/17

μικροί τόποι: οδηγίες χρήσης / a user’ s guide to minor spaces



Το Circuits and Currents, project space της Α.Σ.Κ.Τ. παρουσιάζει από την Πέμπτη, 12 Ιανουαρίου, την έκθεση μικροί τόποι: οδηγίες χρήσης, προϊόν της ετήσιας συνεργασίας οκτώ τεταρτοετών φοιτητών του Γ’ Εργαστηρίου της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, με τον διδάσκοντά τους Παντελή Χανδρή και την ιστορικό τέχνης Παυλίνα Κύρκου. Η «συνάντηση» αυτή έλαβε χώρα μέσα στο θεωρητικό πλαίσιο των κήπων, το εναρκτήριο σημείο για την παραγωγή των έργων και τη σύνθεση της έκθεσης.

Από τους κρεμαστούς κήπους της Βαβυλώνας, μέχρι τον παραδοσιακό περσικό κήπο κι από τον περίκλειστο κήπο του Μεσαίωνα, μέχρι τον βιωμένο, γνώριμο, οικιακό κήπο, έρχεται κανείς αντιμέτωπος με ένα φαινόμενο, οικείο και συγχρόνως, υπερβατικό. Αυτός ο χώρος- σύμβολο του επίγειου παραδείσου, αλλά και της ματαίωσης, διακρίνεται από την ξεχωριστή λειτουργία και την ιδιόμορφη αυτονομία του, είτε είναι ιδιωτικός ή δημόσιος, κυριολεκτικός ή μεταφορικός.

Κατά τη διάρκειά του εργαστηρίου διερευνήθηκαν ζητήματα του διαχρονικού και διαπολιτισμικού χαρακτήρα του κήπου, μέσα από την επισκόπηση των ποικίλων τυπολογιών του. Επιπλέον, κατά την προσέγγισή του ως δομής, εντοπίστηκαν κοινές αρχές οργάνωσης, με κεντρικά γνωρίσματα την οριοθέτηση του χώρου και το έκδηλα ταξινομητικό του υπόβαθρο. Αναδείχθηκε, έτσι, ο τρόπος με τον οποίον ο κήπος αρθρώνει έναν εγκιβωτισμό στην αφήγηση του χώρου και συνιστά μια κατεξοχήν ετεροτοπία, σαν πεδίο συμπύκνωσης νοημάτων, αλλά και μεταφοράς.

Οι καλλιτέχνες χαρτογραφούν ο καθένας από έναν νέο κήπο, ως τόπο, ως χώρο, ως ιδανικό, ως εκδοχή ή αποκατάσταση του πραγματικού. Καταπιάνονται με όψεις του έξω και του μέσα, άλλοτε συνδέοντάς τα με το καθημερινό κι άλλες φορές, αναθεωρώντας το οικείο. Μας φανερώνουν κατευθύνσεις και τρόπους, που μπορεί να ιδωθεί, να βιωθεί και να ερμηνευτεί ο κήπος: να περικλείει την παρουσία μας ή να περικλείεται εντός μας. Προτείνουν, τελικά, «μικρούς κήπους», «μικρούς τόπους», που προκύπτουν από κοινή βάση και υποδεικνύουν οι ίδιοι τις «οδηγίες χρήσης» τους.

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: Ευαγγελία Δημητρακοπούλου, Κωνσταντίνος Κόντης, Φωτεινή Μαρκοστάμου, Βιβή Μήλιου, Θεόδωρος Μπαργιώτας, Ελένη Παπαθανασίου, Μαρία Σμαργιαννάκη, Στάθης Φώτης
Επιμέλεια: Παυλίνα Κύρκου
Συντονισμός: Παντελής Χανδρής


Εγκαίνια: Πέμπτη, 12 Ιανουαρίου 2017, 20.00
Διάρκεια: 12- 28 Ιανουαρίου 2017
Ώρες λειτουργίας: Πέμπτη και Παρασκευή 17.00-20.00, Σάββατο 12.00-17.00


Circuits and Currents, Νοταρά 13 & Τοσίτσα, Εξάρχεια
http://circuitsandcurrents.info/
mail@circuitsandcurrents.info
fb: Circuits and Currents


a user’ s guide to minor spaces

Info
Opening: January 12 th 2017, 20. 00
Duration: 12- 28 January 2017
Opening hours: Thursday and Friday 17:00 – 21:00, Saturday 12:00 – 17:00

Circuits and Currents, project space of ASFA, 13 Notara str & Tositsa, Exarcheia
http://circuitsandcurrents.info/
mail@circuitsandcurrents.info
fb: Circuits and Currents

On Thursday, January the 12th, Circuits and Currents, project space of ASFA presents the group show a user’ s guide to minor spaces, product of the annual collaboration among eight 4th grade students of the Athens School of Fine Arts’ 3d Painting Studio, the assistant professor Pantelis Chandris and the art historian Pavlina Kyrkou. This “meeting” took place, within the gardens’ theoretical framework, which formed the starting point for the artworks’ production and the exhibition’ s synthesis.

From the Hanging Gardens of Babylon, to the traditional Persian garden and from the Medieval Hortus Conclusus, to the well- known house garden, one is confronted with a familiar and transcendental phenomenon, in the same time. That earthly paradise, but also bafflement symbol, is distinguished by its special function and remarkable autonomy, whether private or public, literal or metaphorical.

During the workshop, there were issues of garden’ s timeless and intercultural presence explored, through the examination of its various typologies. Moreover, in its approach as a structure, there were common organization- principles located, as its territorial demarcation and its classification background. Through this procedure, it emerged the way in which the garden articulates a gap in the space narrative and how it composes a heterotopia par excellence, as a meaningful field, but also as a metaphor.

Each one of the artists maps a new garden, as a place, as a space, as an ideal, as a version or restoration of the real one. The artists track inner and outer aspects of the garden, sometimes connecting them with the element of the every- day life and in other cases, reviewing this security. Thus, they reveal to us directions and ways of viewing, experiencing and interpretating the garden; it may include our presence or be included in us. Eventually, they propose “minor gardens”, “minor spaces”, which arise from a common base and indicate their own instructions for use.

Participants: Evagelia Dimitrakopoulou, Konstantinos Kontis, Foteini Markostamou, Vivi Miliou, Theodor Bargiotas, Eleni Papathanasiou, Maria Smargianaki, Stathis Fotis.
Curated by Pavlina Kyrkou
Coordination: Pantelis Chandris