20/11/15

Διάλεξη


Το Γ΄ Εργαστήριο Ζωγραφικής,
oργανώνει, διάλεξη την  Τετάρτη  25 Νοεμβρίου στις 11:30π.μ., στο χώρο του με θέμα:  Η υπόθεση ενός κλεμμένου πίνακα (The hypothesis of the stolen painting), Raul Ruiz , Klossowski.

Την παρουσίαση  θα επιμεληθεί η Κατερίνα Αθανασίου (μέλος ΕΕΠ του εικαστικού τμήματος της ΑΣΚΤ) /

17/11/15

Ομιλία της Ε. Δημητριαδη με θέμα τα "CABINET OF CURIOSITIES"

 

PLEXUS




Το Σπίτι της Κύπρου, στο πλαίσιο του εικαστικού του προγράμματος, παρουσιάζει την έκθεση PLEXUS Πέτρος Μώρης-Μπία Ντάβου-Έφη Σπύρου σε επιμέλεια Τίνας Πανδή και Σταμάτη Σχιζάκη.

Η έκθεση PLEXUS επιχειρεί να φέρει σε διάλογο το έργο τριών καλλιτεχνών από διαφορετικές γενιές με κοινούς καλλιτεχνικούς προβληματισμούς: της Μπίας Ντάβου (γεν. Αθήνα 1932) της Έφης Σπύρου (γεν. Λευκωσία 1976) και του Πέτρου Μώρη (γεν. Λαμία 1986).

Τα εγκαίνια έχουν οριστεί για την Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2015, ώρα 20:00 και η έκθεση θα παραμείνει ανοικτή έως την Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2016.

Ο τίτλος PLEXUS, παθητική μετοχή της λατινικής λέξης plectere, προέρχεται ετυμολογικά από το αρχαίο ελληνικό πλέκειν και στην αγγλική γλώσσα χρησιμοποιείται ως συνώνυμο του grid (κάνναβος). Με κοινό άξονα την έννοια και την πρακτική του πλέγματος, η έκθεση συγκεντρώνει έργα που εκτείνονται χρονικά από την δεκαετία του 70 έως σήμερα, διάστημα που σηματοδοτείται από την είσοδο της πληροφορικής στον οικιακό χώρο και την σύγχρονη μετα-ψηφιακή συνθήκη όπου η ψηφιακή τεχνολογία έχει εισχωρήσει σε κάθε πεδίο ανθρώπινης δραστηριότητας.

Στην έκθεση θα παρουσιαστούν μεγάλες εγκαταστάσεις, επίτοιχα έργα, μικρές χειρονομίες, προσχέδια, κείμενα, σημειώσεις καθώς και οπτικοακουστικό και έντυπο αρχειακό υλικό, δίνοντας έμφαση στον ανοιχτό και διαδικασιακό χαρακτήρα τόσο των έργων όσο και του ίδιου του σχεδιασμού της. Έτσι, έργα από τις σειρές Πλέγματα,(1967-1970) Κυκλώματα (1973-1975) και Σειραϊκές δομές (1978-1983) της Μπίας Ντάβου, συνυπάρχουν με την εγκατάσταση της Έφης Σπύρου Metamorphoses, (2014) από κυλινδρικούς λαμπτήρες φθορισμού πλεγμένους με ιμάντες και την εγκατάσταση του Πέτρου Μώρη Columns (Time, Brain, Transformation, Skeleton), (2015) που αποτελείται από μεταλλικά πλέγματα και γύψινα αντίγραφα εγχάρακτων ψηφιδωτών και τρισδιάστατων μοντέλων.
Στην καλλιτεχνική πρακτική της Μπίας Ντάβου, του Πέτρου Μώρη και της Έφης Σπύρου, το πλέγμα -ως σύστημα που μεταλλάσσει την ενέργεια σε ύλη, ως οργάνωση επιφάνειας, ως δίκτυο σχέσεων αλλά και ως υπαρξιακή συνθήκη- γίνεται το όχημα για τη διερεύνηση της γλώσσας των μαθηματικών και των τεχνολογιών της εποχής τους αλλά και για μια συνεχή κριτική αναθεώρηση των σχέσεων μεταξύ φυσικού και ψηφιακού αντικειμένου, υλικής και άυλης διαδικασίας παραγωγής, χειρωνακτικής και πνευματικής εργασίας. Στο έργο τους, οι πλούσιες μεταμορφώσεις του πλέγματος, από την ψηφίδα παραδοσιακών ψηφιδωτών στο ψηφιακό bit, από τον κάνναβο της πόλης στον κάνναβο της οθόνης του υπολογιστή, από τα σημεία στο χαρτί μιλιμετρέ στην ύφανση, γίνονται πάντα με τελικό σκοπό να θίγουν πρωταρχικά καλλιτεχνικά και πανανθρώπινα ζητήματα.

«Το Σπίτι της Κύπρου».Ξενοφώντος 2Α Αθήνα
Ώρες λειτουργίας έκθεσης:
Δευτέρα Τετάρτη 10.00 - 18.00 
Τρίτη Πέμπτη  Παρασκευή 10.00-15.30

10/11/15

Μυρτώ Ξανθοπούλου


τραγούδα
 
 
 
H γκαλερί Elika παρουσιάζει την ατομική έκθεση της Μυρτώς Ξανθοπούλου, ‘τραγούδα’. Ο τίτλος της έκθεσης ενέχει τη σκληρότητα της προσταγής, και ταυτόχρονα την τρυφερότητα μιας προτροπής. Η ανάγκη της είναι επιτακτική, είναι μέθοδος αντίστασης αλλά και επιβίωσης.
Οι λέξεις αποτελούν κορμό της έκθεσης. Η επανάληψή τους είναι μια χειρονομία απόδοσης νοήματος, ή μια προσπάθεια κόντρα στην απώλεια νοήματος. Μέσα από την επανάληψη, οι λέξεις χάνουν το νόημά τους και το ξαναβρίσκουν συνεχώς, γίνονται θραύσματα, ίχνη μιας κατακερματισμένης πραγματικότητας. Παράλληλα όμως επανανοηματοδοτούνται καθώς γίνονται κάτι άλλο, γίνονται αναπτύγματα, σχέδια. Οι κατασκευές λειτουργούν και αυτές σαν κείμενα, ή και σημεία στίξης, συμπληρώνοντας το νόημα ή την έλλειψη αυτού.
Το σύνολο των φράσεων αρθρώνει μια αποσπασματική αφήγηση, ένα τραγούδι που άλλοτε αναφέρεται στο τοπίο της πόλης και άλλοτε σε τοπία εσωτερικά που αντανακλούν συλλογικά βιώματα.
Η Μυρτώ Ξανθοπούλου γεννήθηκε το 1981 στο Ελσίνκι. Σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα, στο Γ’ εργαστήριο ζωγραφικής. Έχει πάρει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η έκθεση ‘τραγούδα΄είναι η δεύτερη ατομική της έκθεση. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Εγκαίνια 11.11.15, 8μμ.
Διάρκεια έκθεσης 11.11 – 19.12.15
Ώρες λειτουργίας Τρίτη – Παρασκευή 12-8μμ, Σάββατο 12-4μμ
Elika Gallery, 27 Omirou st., 10672 Athens, T: +30 210 36 18 045, www.elikagallery.com
 
 
 

5/11/15

ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΕΛΗΔΗΜΟΣ

 





 
ο


 Το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα
παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Χρήστου Δεληδήμου

"Something Nests Inside You
Something Will Not Be The Same".


Τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν
την Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2015, στις 20:00.

 
Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα
Αρματολών και Κλεφτών 48 
114 71, Αθήνα
Τηλ +30 210 6439466 | www.art-tounta.gr 
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη με Παρασκευή 15:00 - 20:00,
Σάββατο 11:00 - 16:00.

2/11/15

Επίσκεψη έκθεσης



Την Τετάρτη 4 Νοεμβρίου στις 6μ.μ. θα πραγματοποιηθεί επίσκεψη στν έκθεση Emergent Qualities στην γκαλερί ELIKA Ομήρου 20 στο Κολωνάκι, όπου η καλλιτέχνης Ειρήνη Μπαχλιτζανάκη θα μας μιλήσει για τα έργα της.


H γκαλερί Elika παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της Ειρήνης Μπαχλιτζανάκη, Emergent Qualities. Στην έκθεση παρουσιάζεται μια σειρά από νέα έργα όπου οι έννοιες του σχεδιασμού (design), του χειροτεχνήματος (craft) και του γλυπτού, συνδυασμένες, συμβάλλουν στη δημιουργία υβριδικών αντικειμένων, τα οποία μεταβάλλουν τις συνήθεις σχέσεις μεταξύ φόρμας και χρήσης, όπως και ανατρέπουν την αντίληψή μας στην πρόσληψη του οικείου.

Τα γλυπτά και οι κατασκευές της Μπαχλιτζανάκη, εφυαλωμένα και διακοσμημένα κεραμικά αντίγραφα από πορσελάνες που χρησιμοποιούνται στη ΔΕΗ, ένα τοτέμ όπου οι φόρμες αυτές μεταλλάσσονται κ...
αι επανασυγκροτούνται, παραποιημένα μοτίβα από παραδοσιακά ξυλόγλυπτα, διακοσμητικές φόρμες και σχέδια που συνδυάζονται με αντικείμενα που προέρχονται από τον χώρο της βιομηχανίας και της μαζικής παραγωγής, λειτουργούν ως αυτόνομα έργα με ερείσματα σε διάφορους χώρους. Λόγω της αμφίσημης ιδιότητάς τους ως αντίγραφα/αναπαραστάσεις αρχικών γνωστών αντικειμένων, δημιουργούν προβληματισμό γύρω από ζητήματα ταυτότητας.


Η Ειρήνη Μπαχλιτζανάκη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1984. Σπούδασε Ιστορία της Τέχνης στο University College London (UCL) και Καλές Τέχνες στο Central Saint Martins College of Art and Design και στο Chelsea College of Art and Design στο Λονδίνο. Έχει πάρει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό ενώ παράλληλα με την καλλιτεχνική της πρακτική ασχολείται και με την επιμέλεια εκθέσεων. Από το 2011 ζει και εργάζεται στην Αθήνα.